Projekt FERS+ „Jeden świat, jedna miłość”

W dniach 28 lipca-4 sierpnia mieliśmy przyjemność uczestniczyć w szkoleniach metodycznych oraz językowych na Malcie, zorganizowanych w ramach projektu FERS+ „Jeden świat, jedna miłość”.

Nauczyciele mieli okazję uczyć się podczas warsztatów zatytułowanych: „Nauczanie poprzez gry i symulacje”, „Rozumienie zdrowia psychicznego uczniów” oraz „Kreatywne nauczanie”, a także w szkoleniach językowych nastawionych na rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim, prowadzonych w grupach dostosowanych do poziomu biegłości językowej uczestników.

Malta, jako kraj o bogatej historii i kulturze, była doskonałym miejscem do wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami. Spotkania te pozwoliły nam nawiązać nowe kontakty zawodowe, które mogą zaowocować przyszłymi projektami międzynarodowymi, a także podnieść nasze kompetencje językowe i poznać pomysły na ciekawe i angażujące prowadzenie lekcji.

Wejście w rolę ucznia przez nauczyciela jest niezwykle wartościowym doświadczeniem. Bycie uczniem pozwala nauczycielowi lepiej zrozumieć, z jakimi wyzwaniami i trudnościami mierzą się jego podopieczni. Przeżywanie lekcji z perspektywy ucznia uświadamia, jak różnorodne mogą być doświadczenia edukacyjne i jakie metody nauczania są najbardziej efektywne.

Znajomość języka angielskiego otwiera przed nauczycielami wiele możliwości zawodowych. Pozwala im na udział w międzynarodowych konferencjach, szkoleniach i projektach edukacyjnych, co znacząco podnosi ich kwalifikacje i pozwala na ciągły rozwój zawodowy. Wiele nowoczesnych materiałów dydaktycznych, badań naukowych i publikacji edukacyjnych jest dostępnych przede wszystkim w języku angielskim. Znajomość tego języka umożliwia nauczycielom dostęp do najnowszych treści i metod nauczania, co pozwala im na wprowadzanie innowacji w procesie edukacyjnym.

Jesteśmy niezwykle zadowoleni z udziału w szkoleniach metodycznych oraz językowych na Malcie. Wierzymy, że zdobyta wiedza i doświadczenia zaowocują podniesieniem jakości edukacji w naszej szkole. Mamy nadzieję, że zainspirują one naszych nauczycieli do wzbogacenia swojego warsztatu oraz dalszego podnoszenia kompetencji językowych. Wierzymy, że inwestycja w nauczycieli, ich dobrostan i kompetencje, jest inwestycją w uczniów.

Gratulujemy uczestnikom: Lidia Bodzan, Alina Kapica, Aleksandra Drewniak, Anna Sułowska, Anna Bechta-Kwilosz, Dorota Czarska, Dorota Ogorzały, Maria Hartman, Katarzyna Latawiec, Maria Staszel-Pająk.